söndag 13 december 2015

Från relativt pigg till mega trött

Somnade faktiskt i rätt bra tid för att vara mig. Men vaknade sedan på natten och var vaken länge. Det stormade nämligen. Rejält. Aldrig varit med om värre. Ta den värsta storm ni varit med om och gånga den 10 gånger så kommer ni rätt nära.

Vi har ofta blåst, då Bremen ligger nära kusten. Och ofta blåser det mycket. Men detta?!. Först låg jag och funderade på hur i fasen jag skulle fixa min runda om det fortsatte. Sen började jag fundera på om jag visste var cykelhjälmen är för utan vore det livsfarligt med tanke på hur saker blåste omkring. Men sen efter en timme eller så lugnade det ner sig lite och när jag kollade min väderapp på mobilen sa den att från 06.00 skulle det minska rejält och under förmiddagen bli helt lugnt.

Och så blev det också även om det de första 2 timmarna blåste bra men inget alls i jämförelse till hur natten var.

Tur då att Fluffis klev upp 13.30 idag och är vägd! (lär hamsterbloggen) så jag behöver inte ha hamstervaka utan kan gå och lägga mig tidigt. Sen väntar dessutom 5 kvällspass och sen 5 dagar ledigt = 10 dagar SOVMORGON!!

Jag gör som vanligt i år med, jobbar juldagarna och nyårsdagarna och har alla mellandagar ledigt. Så det blir nu fram till efter helgerna 5 kvällar, 5 ledigt, 4 dubbla pass, 3 lediga dagar, 4 dubbla pass och 3 lediga igen sen börjar normala schemat igen.

Planer i veckan (och början på nästa när jag har mina lediga dagar
):


  • Få cykeln lagad
  • Lämna plasma x 2
  • Se Star Wars filmen (har premiär 17 december)
  • Handla byxor. Båda för privat och jobbet (min värsta sak att göra, hatar handla kläder och byxor i synnerhet). Naja, sportkläder handlar jag gärna iof. :)


Inga kommentarer: