torsdag 31 december 2015

Nyårsafton

Jag hoppas på spöregn inatt. För då blir det inte så mycket skjutande av raketer och smällare. Tyvärr har regnet som var i morse just nu slutat.

Jag kommer att jobba och sen vara hemma med fördragna gardiner och spela musik. Nu bryr sig inte hamstrar så mycket om smällare som andra djur men förra året så märkte jag att detta konstanta smällande vid midnatt det märkte dom. De enstaka smällar som redan är och som varit sedan veckor här de bryr de sig inte om. Det är mest jag som hoppar högt i soffan när rutorna plötsligt skallrar till. Man vet fan inte om det skjuts med skjutvapen om en bomb smäller av eller en smällare.

Elak som jag är hoppas jag att de som smällar av dessa jävla saker smäller av sig ett par fingrar eller så också. Jämfört med djurens lidande är det ett billigt pris de betalar för denna dumhet som ska ske varje årskifte!

Inga kommentarer: