söndag 15 februari 2009

Bara krångel

Men jag är inte förvånad. Allt ska jämt krångla sjuttielva gånger innan det funkar. Jag har en mobil som de inte kan låsa upp fast de annonserar de kan låsa upp allt, Telering är kontaktade men de har inte hört av sig. Man kan inte ringa deras servicelinje från utlandet så vi fick lov att maila.

Idag har min bror varit här hela dagen och försökt koppla ihop datorn med TV:n så man när man ser livestream kan få lite större bild. Blir ni förvånade om jag säger att den TV:n jag har naturligtvis inte har de uttag som alla andra tillverkare har? Och därför kostade kabelfan 800 spänn istället för under 200.....

3 vändor har vi varit till OnOff och ändå funkar det inte för vi måste ju toppa med att min dator inte har en normalt grafikkort.

Nu har vi tillfälligt gett upp. Imorgon skulle han jobba med en kille som är datorexpert så vi väntar och ser om han kan lösa problemet.
Det skoj var att vi under tiden planerade vår nästa fotbollsresa. I september spelar tyska landslaget två landskamper på 4 dagar (en vänskap ett VM-kval) och har man tur spelar Werder Bremen hemma på lördagen efter. Då kan man på 10 dagar och i 3 olika städer se fin fotboll. Har vi otur blir det 14 dagar för då måste man ta Bremen helgen före om de spelar borta helgen efter. Det är nämligen så bra att landslaget spelar i Leverkusen och Hannover, båda städerna ligger nära Bremen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att det finns en Jonas Borg på varje LKC.