fredag 20 februari 2009

Kollat på träningsresultaten från Liberec

Och ja det var både blandat och väldigt överraskande och underliga resultat. Svårt när man inte sett hoppen om det berott på vädret eller ej. Men båda svenskarna har varit med i topp 10. Schlieri har som bäst varit trea. Morgi verar helt ha tappat formen. Harri Olli som är i en lysande form, har valt att inte göra några träningshopp alls (har iof ingen av finnarna så frågan är om deras skidor är på vift kanske eller om de har valt komma till kaoset i Tjeckien lite senare). Mycket kan man säga om Liberec men bra på att arrangera tävlingar och få dit publik är dom INTE! Inte ens längdåkningen har mycket publik. Varför ger man sådana ställen VM? När andra som är mycket bättre får avslag? Ja, just ja, pengar, mutor, känna rätt folk. Så var det ju!

Sen fattar jag inte hur Sverige (förbund, tränare, ansvariga) resonerar. Man kan inte ställa upp med ett lag för att Isak är skadad (iof har de typ noll chans men ändå). Men Fredrik måste väl vara kvalad? Han har ju hoppat bättre än Carl hela säsongen, och Carl skulle ju fått starta i laget. Men vad vet jag? Kanske är tränaren sur för att Fredrik väljer att dumpa honom och träna i Norge istället. Vilket dock har gett resultat......

Jag har faktiskt frågat om orsaken (jag översätter ju deras officiella hemsida till svenska) men SURPRISE, tror ni jag fått något svar?

Inga kommentarer: