fredag 3 juli 2009

Gårdagen

Klev upp 06.00 och satt i bilen en halvtimme senare på väg mot Mälarkliniken. Behövde tanka i Uppsala och lyckades så klart köra lite fel. Jisses vad med rondeller de byggt! Fast man hittar blir man ju helt förrvirrad när korsningarna ser annorlunda ut. Dessutom har de ju smällt upp en massa hur här och där och en väg den var bara borta...hahaha. Men hittade och åkte vidare. Var där i tid och inväntade Ida.

Sen undersöktes Galax och hon är tyvärr fortfarande halt, även om det är bättre. Och är det nu pga skoningen så tar det ju tid. Man kan ju inte rätta till allt på en gång och har det tagit nästan ett år att få fel, tar det ju minst lika lång tid få det rätt (även om hältan så klart förhoppningsvis är borta tidigare!). Var klar redan 12.00 och jag hade ju inte lust att direkt åka hem liksom så jag frågade Helena när hon slutade. Hon slutade 16.30 så jag åkte först till Arlandastad och gick runt lite där men den gallerian var en besvikelse, liten och få affärer. Gjorde dock några fynd på Stadium som hade rea. En träningströja för 56 kr istället för 300 kr tex.

Så jag åkte därför närmare Stockholm till Upplands Väsby och deras större galleria. Strosade runt där och köpte bl a en bok och lite annat smått. For sedan tillbaka till MK och fick vänta en halvtimme innan Helena slutade.

Vi åkte först till hennes stall och häst Cuneo. Hon skulle nämligen träna på Brantshammar klockan 18.00. Så hon red dit och jag gick, vilket var vaaaaarmt i 30 grader och gassande sol! Tog ca 20 min så det var ju inte jättelångt även om det kändes så i hettan. Som tur var, var ridhuset supersvalt och skönt. Men svettig var man ju....och vi som skulle ut och äta!

Efter träningen gick vi samma väg tillbaka innan ett snabbt stopp hemma hos Helena där hon duschade, jag som varit väldigt oplanerad hade ju inga ombyteskläder med mig fick låta bli. Lagade hennes bil under tiden, de elektriska fönsterhissarna slutade funka med fönstren nere.

Sen åkte vi till Salt och åt en gudomlig pizza innan jag åkte hem och landade i Falun strax efter midnatt.

Inga kommentarer: