torsdag 16 juli 2009

Rätt lugnt

Händer inte mycket just nu. Jobbar och tränar bara. Har idag varit på BIA-mätning igen och det går fortsatt bra. Sakta men säkert kryper vikten ner, muskelmassan upp och fettmängden ner. Även om jag kan tycka det går föööör sakta. Man vill ju ha snabba resultat MEN jag vet också att man ska gå ner långsamt ca 0,5 kg i veckan om det ska vara realistiskt att hålla vikten sen och inte bara snabbt ner och snabbt upp. Och jag ligger på 0,5 kg i snitt. Samtidigt som jag lägger på mig 0,5 kg i muskler varje gång. Har gjort stor skillnad att jag fått en ordentligt personligt träningsprogram. Väl investerade pengar jag la på min PT.

Tränade efteråt och har precis kommit hem. Har hunnit duscha och äta nu ska jag se på lite Cykel. Jobbar inatt så vet inte om jag gör så mycket mer innan jobbet. Kan vara rätt skönt att slappa lite också.

Ska dock kolla upp lite budgetsidor. Jag är trött på att pengarna bara rinner iväg på strunt. Jag lägger de ju hellre på resor och upplevelser. Nu när jag rensat ut och städat inser jag tex att kläder har jag för flera år framåt. Jag behöver verkligen inte ett plagg mer på länge och köpa något bara för att det är snyggt är ju rätt onödigt. Så nu ska jag ta tag i det. Blev inspirerad igår av Lyxfällan där en tjej med bra lön slängde ut pengar på onödigt skit istället för på smarta saker.

Inga kommentarer: