måndag 6 juli 2009

Matchbiljetter beställda

Har precis beställt matchbiljetter inför min resa i september. Efter mycket funderande får det bli en Werder match och en landskamp. Jag får liksom betala en fjärdedel av matchbiljettspriset bara för att få dom skickade till Sverige. Inte lätt vara Tysklandsupporter och inte bo där. Så det bli dyrt nog ändå.

Flyger till Hannover och stannar där första dagen, ser VM kvalet Tyskland-Azerbadjan på onsdagen och åker på torsdagen vidare till Bremen. Där jag under helgen ser matchen Bremen - Hannover. Matchdag inte spikad än, så jag flyger hem på måndagen. Hade gärna sett vänskapslandskampen i Leverkusen lördagen innan mot Sydafrika, speciellt som man där ska fira U21-EM laget som ju vann, men det blir för dyrt och för krångligt att ta sig dit. Det är inte direkt billigt att åka tåg i Tyskland heller. Och hyra bil är svindyrt, precis som här.

Men en gång får jag ju se Lukas Podolski, Bastian Schweinsteiger och de andra.

Inga kommentarer: