söndag 21 februari 2010

Har lite tid över och en dator

Ja, jösses här är det ändrade planer mest varje dag. Men det har blivit och blir nog bra i slutändan trots allt. Men nästa gång reser jag nog hit lite i tysthet själv och gör egna planer....

Igår stack vi lite halvt oplanerat (slutbestämdes dagen innan) till Hamburg. Jag ville se en match med HSV hemma. Kvar på listan över matcher att se på deras hemmaarena, Dortmund och Leverkusen.

Det jag såg av Hamburg var; centralstationen, S-bahn stationen Stellingen och Nordbank Arena :) fullt tillräckligt om ni frågar mig! Hade också en sådan tur att Trosche var i startelvan. Han är det ungefär varannan gång... Matchen slutade 0-0, vet inte varför men hittills har alla Bundesligamatcher jag varit på slutat med förlust eller oavgjort för det laget jag hållt på. Ser alltså inte bra ut för Werder i eftermiddag!

Här är inget snökaos, även om snö ligger kvar. Just nu nollgradigt och sol emellanåt.

Torsdagen spenderades på först på arbetsförmedlingen här, sedan på eftermiddagen hade jag en intervju. På kvällen var vi på irländsk pub och såg matchen Twente - Bremen 1-0. I fredags var jag först på träning och sedan var vi (jag och Mareike) en vända på stan, innan vi var förbi hemma hos dom och hämtade upp Benni och for vidare till Weserpark. Kul shoppingställe! Dit ska jag igen, själv i lugn och ro. Men det blir på nästa resa. Det är en evighetslång bussresa dit men den är värd det. På kvällen landade Melä från Oslo och vi såg backhoppningskvalet.

Igår var det alltså Hamburg för hela dagen och på kvällen såg vi finalen i stora backen som Simon Ammann vann trots österrikarnas försök till att först få honom diskad, sen få honom ur balans. Tji fick dom!

Idag har jag tagit sovmorgon, ska strax bege mig ner på stan, förbi och köpa tågbiljett, äta och lite så där innan det är dags att ta sig till stadion.

Imorgon blir en lång dag. Upp tidigit för att lämna väskorna på centralen, sedan till Weserstadion och se på träningen som är vid 10.00, sen in till stan, hämta ut en bok jag beställt, ta tåget till Berlin (tar sådär 3,5 - 4 timmar beroende på vilket sorts tåg man tar). Flyget lyfter 20.50. Är på Arlanda 22.25. Om jag sedan blir hämtad där eller stannar tills första tåget går bestämmer vi imorgon. Beror på vädret. Har precis läst på nätet det är snö och tågkaos där hemma.

Inga kommentarer: