lördag 13 februari 2010

Mitt knasig jobb - Förstudien klar eller nej det var den visst inte....

Igår blev förstudien officiell. Eller inte. Så här mycket vet vi nu! Roligast är ju att den som gjort den kaxigt gick ut i höstas och sa att det där var väl inget problem, en sådan skulle han kunna sno ihop på ett par veckor.......;)

Förstudien fick utsträckt tid t.o.m. maj.
Förstudien kommer
inte att presenteras för polisstyrelsen förrän efter valet, vilket innebär att ett beslut kan komma tidigast i början av 2011.
Hur man ska lösa personalsituationenLKC utan extern
rekrytering övergår min fattningsförmåga. (inte jag som skrivit det utan en kollega men jag håller med till 100%)
Men med kommendering kan man kanske
komma långt?

Vad som stör mig är, hur lite hänsyn det tas till oss som jobbar där. Man anställer inte fler för det kanske ska läggas ner. Så vi får jobba mer helger, får inte ledigt som vi vill även om vi söker i god tid, ska planera hela vår sommar nu redan osv osv. Men själva skiter de helt i hur vi känner oss. Får man stor motivation att göra ett bra jobb då? Har man lust att vara där?

Inga kommentarer: