onsdag 24 februari 2010

Praktik

Klockan ringde halv sex......fast jag snoozade till sex. Och fick sen jättebråttom...typisk mig! Men var i tid (så klart!) på min praktikplats. Jag som aldrig jobbat inom vården var rätt nyfiken och lite spänd men jag tyckte det verkade jättebra! Jag har ju mest bara gått med idag och tittat på hur de gör och vad de gör men jag har bäddat några sängar och hjälpt till vid lite städning i alla fall. Annars har jag nog mest varit i vägen och inte hjälpt till så mycket! Men det kommer ju så klart. Var ju min allra första dag!

"Jobbade" till 15.00 och var förbi och hämtade ut boken på vägen hem. Sedan har jag läst lite i den och tittat på OS. Tänkte ta ett ryck med nästa skolinlämningsuppgift men kom inte så långt. Känner mig lite trött i skallen efter alla nya intryck idag så jag tror inte det skulle bli så bra. Gör ett nytt försök med det imorgon istället. Iof har jag tid på mig, massa tid, 3 veckor nämligen, men jag vill gärna köra på och helst ha båda klara och inlämnade direkt efter min praktikperiod då jag också helst ska ha fjärde arbetet klart eller i alla fall halvklart. Jobbar, eller praktikar två dagar till denna veckan, gör då 06.45 - 15.00 så det blir nog en tidigt kväll idag med.

Slänger in lite fotbollsnyheter också. Clemens som fick utgå efter första halvlek i Leverkusen matchen är tyvärr inte frisk till imorgon och returen i EL-leauge. Jag tror faktiskt inte Werder vinner utan båda sina ordinarie ytterbackar. De går ju in i matchen med ett 0-1 underläge också.

Inga kommentarer: