lördag 29 maj 2010

Blä

Allt har känts blä ett par dagar. Vet inte varför, det är väl så det bara känns ibland. Efter första natten sov jag till 18.00!!! Okej att jag sovit lite för lite innan men 18.00!! Snacka om att den dagen bara försvann. Igår var det i alla fall lite varmare på jobbet, säkert bara för att jag hade med mig både fleecefilt och fleecejacka...lugnt var det med så det blev lite skrivet, nu ska jag bara finputsa är inte helt nöjd än. Men eftersom jag officiellt studerar 50% så har jag ju faktiskt 4 veckor till på mig om jag vill så att jag använder även denna helg kan de inte säga något om. Hoppas kunna skriva sista idag när jag sovit klart eller imorgon innan jobbet på Skoghem. Har fm på mig.

Inatt har det varit rätt crazy på jobbet. Festivaler i Falun, Avesta, Säter mfl ställen. Vi hade lätt behövt och haft jobb åt 5-6 bilar till. Det är så drygt när det finns för lite resurser ute. Hellre jobbar jag med för lite inne faktiskt. Det är mindre stressande.

Hur som helst så har det lugnat ner sig nu. Regn och kyla samt att allt har stängt kylde ner alla heta känslor ute bland folk.

Har hittat lägenheten med stort L (tja inte sett den än då men av beskrivningen att dömma) i Bremen också. Precis på rätt plats, till rätt hyra och rätt storlek. Men den är ledig redan från 15 juni. Jag måste vara här i alla fall till 25 september pga praktiken. Men för den rätta lgh är jag beredd stå med dubbla hyror ett tag. Så jag har rådfrågat Mareike, få se vad hon säger, sen lär jag väl om det blir aktuellt be henne åka dit och kolla på den och ta massa kort. Sen får vi se vidare.

Är bara så retligt att beskedet om hur det blir här kommer så sent. För lägger de ner blir det onekligen en del förmåner att tala om som jag inte vill gå miste om i onödan. Nu har mitt fack sagt att man ska få del av dom även som tjänstledig men vis av erfarenhet vet jag att man inte alltid kan lita på vad som sägs.

Inga kommentarer: