söndag 16 maj 2010

Pokalfinalen

Blev tidig morgon, klockan 03.00 ringde väckarklockan. 04.30 for bussen från Hauptbahnhof. Var framme i Berlin runt 12.00. Perfekt hade vi tyckt innan, flera timmar på oss att "göra" Berlin. Om det inte hade varit arschkallt och regnat som fasen....:(. Trots mina hyfsat varma kläder så frös jag hela dagen, lägg sedan till att Olympiastadion är som en vindkanal. Inte så konstigt då att jag är sjuk idag...

Vi gick runt lite i Berlin, men mest försökte man hålla sig varm och torr. Men av det lilla jag såg, så vet jag att en solig fin dag i Berlin, det vill jag uppleva. Får åka tillbaka dit någon gång.

Vi var på plats vid stadion tidigt, då vi trodde att det kanske var lite varmare där (torrt var det i alla fall under taket...) men jäklars så kallt. Alla i Werderkurvan hade fått en t-shirt av Targobank (Werders sponsor) och så låg lite flaggor och sånt till Choreon. När väl spelarna dök upp glömde man dock att man frös, Basti fick spela då Petri blev sjuk. Enda gången jag åker på match utan att ha hans matchtröja på sig, de hade bett alla klä sig i grönt och alla mina Basti-tröjor är vita, alltså fick det bli Mertesacker istället. Jaja, han spelade ju han med.

Tyvärr var Bayern helt överlägsna, 0-4 stod det till slut (varav ett mål på straff). Men det var ändå väldigt kul att få upplevt en Pokalfinal, man vet ju inte hur länge det dröjer till nästa gång, bara för att de två år på rad varit i final är det endå en rätt stor sak att ta sig dit, lätt att glömma.

Vi var åter i Bremen halv sex och gick då direkt och la oss ett par timmar. Jag hade kunnat sova på bussen, både dit och hem men både Benni och Marieke hade varit vakna hela tiden. Så jag smög ut vid 12-tiden och tog bussen till Hauptbahnhof. 12.55 kom tåget med spelarna. Var ca 200 fans som mött upp och tackade spelarna för en fin säsong, som det ju trots allt är! Lite dåligt kan jag tycka, men här är de bortskämda sen förra året tror jag och tror det ska gå så varje år. De flesta spelarna såg väldigt trötta ut, dels för nederlaget men sen hade de igår kväll också avslutningsmiddagen för säsongen. Säkert dåligt med sömn för de med. Clemens frisyr här är ju hrmmm för det första ovanlig för honom, som alltid annars är rätt välstylad och dessutom ser det ut som han antingen inte sovit alls eller sovit för fullt på tåget och hastigt vaknat precis innan ankomst Bremen.

Jag åkte hem och då hade de andra två vaknat så vi åt frukost. Efter en dusch känner jag mig mer levande igen. Ute skiner solen, det är ca 15 grader men blåser rätt bra. Vi ska senare (typ snart) gå ner till Weserstadion och se om vi kan hitta en bit av den. De river ju nu hela Ostkurve (ståplats) och bygger om, tar bort sista biten löparbanor och de andra vill ha en stenbit om vi kan hitta det.

Jag hoppas det är träning imorgon, säsongen är inte helt slut för laget, de har tre träningsmatcher kvar. De som ska med landslaget åker imorgon till Sicilien där resten (utom Bayern spelarna, de har finalen i CL kvar 22 maj innan de åker dit) väntar. Så Merte, Marko, Tim och Mesut är i alla fall inte där.

Sen hoppas jag få tag på Frau Paul imorgon också och att hon har en tid för mig. Måste även till Weserpark och lämna tillbaka ett felköpt kamerakort, till Fanshopen för lite shopping och en sista vända på stan.

Inga kommentarer: