lördag 29 maj 2010

Fotboll, fotboll och Eurovision

Segt segt segt när klockan ringde 12.00. Typ 12.05 ringde min pappa, är du klar? Ehhh nej, ge mig 15 min. Hade gjort upp jag skulle med ut på loppisvända och jag hade sagt jag sover till 12.00. Vet inte riktigt hur han tänkte när han trodde jag skulle vara klar 5 min senare...:D

Var runt på tre ställen men jag var duktig och köpte inget. Som sagt jag håller ju på att minska mitt bohag. Köpte endast en förpackning vårrullar, det var allt.

Ser nu på fotboll Sverige - Bosnien och slår klockan 20.00 om till ZDF och ser Ungern - Tyskland. När den matchen är slut så blir det till att se slutet på Eurovision.

Tyskarna kommer spela så här (de låter de spelare i Bayern - Philipp Lahm, Thomas Müller och Bastian Schweinsteiger - som spelat mycket på slutet vila, eftersom de gått rätt hårt i alla matcher på slutet).

Mål: Manuel Neuer

Backlinje: Jerome Boateng, Per Mertesacker, Arne Friedrich (som fyller 31 år idag!) och Heiko Westermann.

Mittfälet: Sami Khedira, Toni Kroos, Piotr Trochowski, Mesut Özil och Lukas Podolski

Forward: Miro Klose.

På bänken: Marko Marin, Dennis Aogo, Tim Wiese, Serdar Tasci, Holger Badstuber, Andreas Beck, Marcell Jansen, Mario Gomez, Stefan Kiessling, Cacau

Inga kommentarer: