tisdag 25 maj 2010

Dyr månad

CSN, bilskatt och bilförsäkring + dyr räkning från semestern i Tyskland (fick ju lov hyra en bil oplanerat tex) allt på samma månad. Vilken tur jag får lön igen om 2 dagar :), då kommer nämligen min lön från kommunen (Skoghem). Och så fick jag idag ett övertidspass imorgon natt. Ramlade in flera pass på Skoghem idag med. Iof så får jag inte nytta av dessa båda saker förrän nästa månads utbetalningar.

Nu är det inte ett dugg synd om mig, frysen är full i mat, måste bara komplettera med lite grönsaker och frukt men när man är van spara undan 3-4000 tusen (jag vill emigrera nuuuuuu!!) så känner man sig "fattig" när man inte kan det. Jag törs inte flytta innan jag har en rejäl sparbuffert.

Gick till jobbet idag, drog med mig cykeln då jag inte har någon lust att gå hem efter 23.00.

Inga kommentarer: