fredag 21 maj 2010

Så svammlat klart för denna gången ;)

Nu har jag fått iväg den sista inlämningsuppgiften i min tyska nätkurs, kultur och samhälle i Tyskland. Svammlade ihop en rätt bra analys över hur Undret i Bern påverkade samhället och kulturen i efterkrigstidens Tyskland. Men för att få ihop tillräckligt med sidor fick jag lov ta med lite hur deras hemma VM 2006 påverkade framtidstron också, jag hoppas det är okej så jag för godkänt. I denna kurs kan man bara få IG eller G. Har i alla fall 2 G på de tidigare två uppgifterna så....

Nu ska jag ta tag i mina fallbeskrivningar i Omvårdnadskursen. Efter att ha pratat med läraren som hade intron vet jag nu hur jag ska redovisa dom. Bara att grotta ner sig i diabetes, stroke, hjärtsvikt, lårbensbrott, KOL och parkinsons världen och hur sådana patienter ska omvårdas. Det är superintressant men svårt att sätta orden på papper hur man gör. Lättare om man hade fått visa, leka rollspel eller nått.

Inga kommentarer: