lördag 21 juli 2012

Första jobbdagen

Gick bra även om såklart just på vårt våningsplan lyckades frukostvärdinnan försova sig så jag fick mitt i all morgontvätt snabbt fördela frukosten till alla boende. Som tur var jobbade jag med Nuri och han är aldrig omöjlig, så han tog ett par av mina boende så vi blev inte sena till slut trots allt.

Nu ska jag slötitta lite på matchen Nürnberg - Dortmund, vänskapsspel som visas på en lokalkanal (Bayrische TV).

Vårt preliminära schema för augusti hade kommit också. Jana hade sagt vi måste jobba jättemycket för att så många är på semester men mitt schema var i alla fall normalt. Det enda som inte var det är att jag har två veckor kvällspass. Ett ska jag dock försöka byta med Douti så jag får den dagen jobba morgon. Har redan frågat henne lite lätt (är ett pass i slutet av augusti) och det lät inte omöjligt. Så missar jag inte matchen Werder II - St Pauli II. Jobbar även kväll när Bundesliga kör igång med matchen Dortmund - Werder. Men där kan jag se första halvlek på jobbet och sen i pausen snabbt (tar bilen den dagen) köra hemåt och vara hemma i tid till andra halvlek. Så det passet byter jag inte. Ska bli rätt skönt med två veckors sovmorgon :).

Inga kommentarer: