tisdag 24 juli 2012

Körde en favorit i repris

Varmare idag än igår men lite mer bris så det var ändå uthärdligt. Cyklade hem efter jobbet duschade, åkte och kollade när proffsen fick jobba (för andra gången idag, de var i elden också 10.00), sen till Osterdeich. Har precis kommit hem och ätit en god sallad.

Smörstekte zucchini och ärtskidor samt champinjoner, sen isbergssallad i botten på en tallrik, strödde över fetasost och sen det stekta. Till det även morötter och gurka samt en bit kyckling jag hade kvar från igår. Var supergott. Jag vet knappt om jag vågar skriva det men denna veckan har jag inte varit i komamode en enda gång och då har jag ändå nu jobbat fyra dagar i rad efter semestern. Kan det verkligen bero på att jag inte ätit en enda snabb kolhydrat på en vecka? Isåfall, hej hej nya matrutiner. Fast dyrare blir det har jag märkt. Kyckling, skinka, ägg, bacon och en del grönsaker är fasen dyrare än ett helt paket pasta, ris eller cous-cous som du dessutom får ut många portioner av. Men å andra sidan är sötsuget borta också = inget godis inköps och det är ju inte heller billigt. Så jag antar det jämnar ut sig i längden.

Imorgon ledig. Måste till biblioteket, lämna plasma (kontot är väääääldigt tomt och jag ska till Paderborn över helgen....) och sen ska vi till Universum (men dit har jag som tur är ett presentkort). Som ni kanske gissat hoppar vi Oldenburg och testspelet mot Aberdeen imorgon (tyvärr, vore kul helt klart!). Är inte värt vad det skulle kosta att åka dit och betala den hutlöst dyra biljetten (när testspelet är dyrare än Bundesliga är det snortdyrt!) Nä då ser jag hellre testspelet mot Paderborn i helgen faktiskt.

Inga kommentarer: