onsdag 4 juli 2012

Kort hår och hittat paradiset :)

Har klippt av mer än hälften av håret. Hade till mitten av ryggen, nu är det ett par centimeter ovanför axlarna. Färgade det också och allt gick på 45 Euro. Då fick jag ändå betala lite extra eftersom jag pga mitt tjocka hår fick lov att använda två färgförpackningar. I Sverige har jag betalat det tredubbla!

Sen var jag till biblioteket! Vilket paradis. Först och främst är det stort. Jättestort. Jag virrade omkring ett tag innan jag hittade rätt. Det är en huvudbyggnad och sen ett par flyglar. Bara avd med fotbollsböcker upptog ett halv rum. Plockade med mig en biografi från Sebastian Deisler och en bok om Leo Messi. Sen ett par träningsböcker och en bok om Photoshop. Hade kunnat låna hem betydligt fler men jag nöjde mig med 5 böcker. Det är inte gratis som i Sverige, utan ett lånekort kostar 25 Euro om året men så mycket som jag läser tjänar jag in det väldigt fort.

Inga kommentarer: