torsdag 26 juli 2012

Recept 5 - Bacon och broccoli och zucchini

Var på bibblan igår och lånade en kokbok. Bläddrade lite i den och såg en rätt med steka zuccini och bacon och fick idén till detta som jag åt idag:

Koka broccoli (då är den klar när du är klar med allt du ska steka).

Stek zucchini (jag kryddar alltid med aromat). Ta de ur stekpannan och stek sen hackad lök, bacon och ärtskidor tillsammans (hade jag haft champinjoner hade jag slängt i det med, men ville inte köpa nya då jag reser bort imorgon och är borta i 4 dagar).

I botten la jag isbergssallad och sen zucchini och baconröran, över det smulad fårost och sen broccolibuketterna som jag först vände i en smörklick. Till det lite gurka. Mer hade jag inte hemma och mer vill jag just nu inte köpa hem - varför vet ni ju!

Inga kommentarer: