fredag 20 juli 2012

Sista semesterdagen

för mig och samtidigt första skollovsdagen i Tyskland. Mycket trafik pga det, många vill ju till kusten men vi tog oss hyfsat snabbt till IKEA och Outleten. Jag kom på imorse att jag kunde ju kolla på Outleten efter regnbyxor. Hittade ett par men oj så dyra, 70 Euro. Men i Puma-shopen hittade jag ett helt set för 35 Euro. Visserligen inte helt vattentäta, de kommer inte stå emot ett rejält spöregn men då har jag ju också min cykelponcho. Efter stopp också på IKEA (för den obligatoriska varmkorven) och stan, där jag bl a framkallade lite foton så åt vi en glass på Eislabor. 

Nu väntar jag på att Mareike och Benni ska komma över med en pizzasoppa sen ska vi ha en Nintendo-spelkväll här. Blir dock inte så sent eftersom jag börjar jobba imorgon.

Imorgon kommer Werder tillbaka till Bremen också och blir här i ca 3 veckor innan det bär av till nästa träningsläger. Pausen i år är ju den andra längsta sen Bundesliga startade för 50 år sedan så de låter sig ses här hemma lite emellan. Annars åker de ju alltid från träningsläger till träningsläger. Iof lär de få helgen fri, de kommer ju först imorgon em/kväll. Men nästa vecka blir det att kolla in någon träning i alla fall. Sen funderar vi fortfarande på om vi ska åka till Oldenburg och se testspelet mot Aberdeen eller ej. Fasligt dyra biljetter är det.

Föresten testspelar Werder idag också mot Energie Cottbus om matchen går att genomföra. Det skulle tydligen bli väder som en världsundergång i Österrike idag enligt prognosen, så vi får väl se.

Inga kommentarer: