torsdag 19 juli 2012

Ösregn

Idag har det ösregnat mest hela dagen. Men så blev det uppehåll och jag ville till gymmet. Var aldrig där igår för det var så fint väder och jag ville träna ute, så jag gick på promenad istället.

Hur som helst, på med regnkläder och ut. Då hade det börjat spöregna igen. Men jag tänkte, skit samma jag har ju regnkläder. Tyvärr visade det sig att mina regnbyxor inte längre håller tätt. Jag fick lov att pumpa däcken och på de få minutrarna var jag blöt rakt igenom. Dessutom får jag inte in luft nog i framdäcket. Så istället för gymmet fick jag gå in, torka upp. Sen måste jag lämna in cykeln och kolla om jag har hål i slangen och så måste jag köpa nya regnbyxor. Jag hoppas det snart blir ett uppehåll så jag kan sprinta iväg med cykeln i alla fall, annars lär den inte bli klar till på lördag (vilket inte vore en katastrof, jag har ju bilen trots allt). Jag ska också be dom montera på ett framlyse så jag slipper åka omkring med min orienteringslampa.

Få se om jag kommer iväg till gymmet också. Dit kan jag ju ta bussen även om det är onödigt dyrt.

Inga kommentarer: