onsdag 6 mars 2013

Doooortmuuund

Ja, det är ju tur vi har Dortmund. Så vi slipper skämmas allt för mycket. Ja, nu har vi ju Bayern München också men det är inte lika coolt. När man kan betala 400 miljoner för att köpa sig spelare då är det inte lika coolt som att "lilla" Dortmund, där den absolut dyraste och ett jätteundantag kostade 170 miljoner (de flesta andra rund 20-50 miljoner) så är det skitcoolt att ha:

  1. Blivit tyska mästare två år i rad (i år vinner tyvärr Bayern)
  2. Blivit cupmästare (och alltså dubbelvinnare) förra året
  3. och att i år tagit sig till kvartsfinal i Champions Leauge
  4. och dessutom varit smarta nog och i förväg förlängt alla kontrakt på alla viktiga spelare till 2016 eller 2017. 95% av laget kommer alltså att vara kvar. 
Själv ska jag idag handla det sista godiset och sen packa och se om jag lyckas få med mig allt hem. Ryan Air är ju lite petiga, där får man inte ha 1 kg övervikt som andra flygbolag tillåter. Det som inte får plats skickar vi med paket. :). Tar lite längre tid men är mycket billigare än Ryan Airs överviktspriser.

Imorgon kommer hela dagen bestå av resa. På fredag är jag också ledig och ska då lämna plasma och sen knata iväg och se Werders träning tänkte jag. Måste ju se eländet och se om de ändrat på nått. Sen tränar U23 också på eftermiddagen och där ska jag mer njuta av att se träningen. De är i alla fall inte lika dåliga som proffsen just nu...hahaha. Hoppas på fint väder. Enligt wetter.de har de nu sol och jättevarmt (13 grader) sen ska det från fredag bli kallt igen med 1-3 grader bara. Orättvist. Bara för att jag kommer hem igen......


Inga kommentarer: