tisdag 12 mars 2013

Pjaaaa vad var det jag "varnade" för

jo för det första att ; U23:s match nog var/är i farozonen. Den är också inställd kom det besked om idag.
för det andra; att jag hade en soft vecka om ingen blir sjuk. Mohaahaaa. Jag är för lustig. Det är värre än någonsin. Min lediga torsdag är redan väck, min halvdag på fredag är en heldag och helgen har de inte löst än (då är jag också ledig).

Jag fick nog, haffade Nuri och sa, fixa ett möte med din kompis åt mig nästa vecka. Eller redan innan kom Nuri och sa, ska du inte följa med mig och jobba där? Han hade jobbat 33 timmar och fått nästan 500 Euro i  lön. Det är fan nästan halva min lön efter skatt det! För 33 timmar.

Så om mötet går bra har jag världens plan. Först ska jag nämligen göra som han, jobba extra där. Kan ju låta konstigt när jag gnäller om att mina lediga dagar försvinner men med den timlönen?! Dessutom sa Nuri, jag brukar jobba 3-4 timmar innan jobbet här, jag delar ut lite medicin och klär på lite kompressionsstrumpor. För alltså hälften av jobbet vi gör på vårt jobb nu, får vi nästan dubbelt så mycket betalt. Låter för bra för att vara sant. Därför tänker jag kolla in jobbet genom att jobba extra före eller efter mitt ordinarie jobb (alltså inte fler dagar, bara fler timmar) och sen tänker jag välja.

Dessutom tänker jag inom en mycket snar framtid gå till min chef och säga att nu har jag jobbar som kvalificerad fackkraft i snart 1,5 år men fått lön som hjälpkraft. Antingen ger ni mig lön som ett "proffs" eller så gör jag inte en timme till som det utan bara som hjälp. Är nämligen en jävla skillnad i arbetsinsats.

Alternativ 2 är också att gå ner i timmar på det jobb jag har nu och om det andra passar gå upp i timmar där och alternera mellan två jobb. Men som sagt, först avvaktar vi ett möte, sen ev extra jobb. Men nu har jag äntligen en plan som dessutom inte är utopisk. Skönt bara det.

Inga kommentarer: