lördag 16 mars 2013

Fotboll

Aaron
Började dagen med att se U23. Jodå, jag sa ju jag är envis. De spelade som tur var på Platz14 och den gränsar till en rugbyplan som tillhör Bremen Stad, inte Werder Bremen. Och där kan ju ingen förbjuda mig att stå.....Ha, där fick de!

Tyvärr förlorade Werder med 1-0 men det var ju egentligen skit samma då det bara var en testmatch.

Sen cyklade jag hem och fixade mig snabbt lite mat innan Mareike och Benni hämtade upp mig och så gick vi via Eislabour till Stadion för att se Werders proffs spela mot Greuter Fürth. Det är redan klart att Fürth kommer att åka ur Bundesliga (efter att till denna säson gått upp). Nu är ju Werder tyvärr i en superduper formsvacka och spelar helt eländigt dåligt så vi får väl vara glada vi fick två straffar så Aaron Hunt kunde göra 2 mål eftersom Fürth också gjorde 2 mål. Det var dock inte förtjänt för Werder, för Fürth hade bättre spel och fler målchanser.

Nu är det Leverkusen - Bayern München på TV:n som gäller för Basti spelar!

Inga kommentarer: