tisdag 26 mars 2013

Trott det varit måndag hela dagen typ

Var ju ledig igår och före det haft en vecka hemma så jag är lite dagvill. Så första jobbdagen ville man ju ha till en måndag liksom. Jobbade med Nuri och det är alltid bra. Och han var ju supernyfiken på hur det gått igår så klart. Han berättade en massa mer också om stället och om allt stämmer som han säger (och det borde det ju göra men det verkar nästan för bra för att vara sant) då har jag fått ett toppenställe. Fast man känner sig lite "elak eller dum" när man går där och vet man ska säga upp sig imorgon eller i övermorgon men man kan inget säga för man väntar på det nya kontraktet. Fast å andra sidan har jag mer än en gång sagt om inget ändras kommer jag söka nytt jobb. Själv längtar han till att han kan börja på heltid där men han måste vänta två år till. Då har det gått 5 år och han får ett tillsvidare Visa. Jag har tur, jag behöver ju inget sånt då Sverige är fullvärdiga EU-medlemmar.

Ikväll är det VM-kval igen, Tyskland - Kazachstan men först 20.45. Själv ska jag strax iväg på prommis men tar med mig stavarna idag så blir det lite mer effektivt. Jag kan bara inte låta bli när solen skiner. Fast vi har även idag en rätt kall vind. För ett år sedan hade vi 24 grader varmt. Idag är det 4 grader. Viss skillnad.....

Inga kommentarer: