måndag 25 mars 2013

Nytt jobb!

2 maj börjar jag. De ska maila kontraktet denna vecka så jag kan säga upp mig senast torsdag så jag kan börja där 2 maj (1 maj är en helgdag, både de och jag tyckte det var en dum dag att ha som första dag).

Fördelar: Jag har räknat lite grovt (svårt att veta exakt då jag inte har mina arbetstider) men jag kommer före skatt tjäna ca 300 Euro mer. Skulle jag sen få min utbildning erkänd blir det ytterligare ca 300 Euro. Och de var beredda att driva den frågan vidare om inget svar hinner komma innan maj. Sen vet man ju i alla fall inte om den blir erkänd så bättre att bara räkna med 300 Euro mer. Vilket i sig inte är dåligt direkt!

Jag kommer slita mindre på min kropp. Det är inte alls lika hjälpbehövande människor som man har när man jobbar ambulant. Alltså inte så många tunga lyft. Och man har inte alltid folk runt öronen, som trycker på larmet för minsta lilla, som är uttråkade och går en på nerverna.

Nackdelar då? Så klart finns de. Som tex att man som heltid jobbar 1 vecka förmiddag och kväll (följt av en vecka förmiddag med helgen ledig). Vilket innebär jag kommer ha ledigt mellan passen. Hur länge vet jag inte än men helt klart ett par timmar i alla fall. Förmodligen mellan 2-6 timmar eller nått. Då jag har 7 km till jobbet kommer jag antingen bli jävligt vältränad av att cykla 2,8 mil fram och tillbaka till jobbet + sträckan mellan kunderna, eller så måste jag lägga ut mer på bensin eller hitta på nått i närheten att göra på dom timmarna. Nu är det ju så bra att gymmet jag går på McFit även har ett ställe i Kattenturm (där jag ska jobba framöver). Så jag lär nog hänga på gymmet och på helgerna cykla hem emellan och se lite fotboll eller nått. Blir förmodligen då alltså jävligt vältränad framöver. :)

Sen jobbar man schemalagt varannan helg kväll. Nu vet jag inte när kväll börjar är. Om det är 15.00 17.00 eller senare. Men det kan bli så jag kommer missa Werder varannan helg. Men för 300 Euro är det värt det. Något lag lär jag ju kunna se, eftersom jag följer ju gärna både U19, U21, U23 och proffsen. Och vissa av de spelar ju tidigt ibland.

Första inköpet när jag fått ett par löner? En ny cykel! Frågan är om man ska satsa på elcykel eller helt enkelt plåga sig och bli vältränad. Backar har vi i princip inga. Men vinden som varit de senaste dagarna är inte att leka med! Har man då motvind och det i 7 km. Ja....då vet jag det blir jobbigt.

Inga kommentarer: