måndag 18 mars 2013

Sjukskriven

Jaha, så var man sjukskriven då. En hel vecka till att börja med. Min chef var skitsur när jag ringde. Hon sa inget men jag hörde det på henne. Iof jag skulle inte heller jubla av förtjusning när någon sjukskriver sig 2 timmar innan jag ska vara på jobbet. Men läkaren öppnar först 9.00. Jag var där 5 min över nio och då var det minst 1 timme väntetid sa de. Jag fick vänta 1,5 timme. Sen tog undersökningen ju tid. Så strax innan 11.00 var jag klar och ringde direkt. Dessutom tycker jag de får skylla sig själva. Jag har varnat dom. Flera gånger. Ska dit imorgon med sjukintyget jag lär väl få mina fiskar varma då. Men jag ska före på en intervju så om den går bra behöver jag ju inte bry mig så mycket i vad hon säger....

Jag googlade lite igår och gjorde ett test och fick detta resultat: 


Skalan för utbrändhet
15-18: Inga tecken på utbrändhet.
19-32: Inga tecken på utbrändhet, såvida inte några faktorer är särskilt svåra.
33-49: Var försiktig – du kan befinna dig i riskzonen för utbrändhet, särskilt om flera graderingar är höga.
50-59: Du kan vara utsatt för stor risk för utbrändhet – gör något åt det snarast!
60-75: Du kan vara utsatt för mycket allvarlig risk för utbrändhet – gör något åt det omgående!

Din poäng är 56


Jag är inte utbränd men jag har symptom på utbrändhet så det är verkligen dags att sätta stopp innan jag blir utbränd på riktigt enligt min läkare.


Denna veckan ska jag bara göra saker som gör mig gott så läkaren. Promenera mycket, ta fotbad äta gott. Ska nu äta gott, köpte mig en Hawaii Rollo på vägen hem. Sen ska jag ta en prommis, vi har faktiskt sol och vindstilla! Fast det har snöat på morgonen, jag menar lite måste ju våren jäklas!

Inga kommentarer: