onsdag 20 mars 2013

Tandläkaren idag

Usch. Har tid 16.45 och är redan nervös. Måste hitta på nått så jag inte tänker på det hela tiden. Åka och träna kanske...

De ringde redan imorse från nya jobbet. På måndag klockan 11.00 ska jag träffa min områdeschef. Jag ska först arbeta i Obervieland. Det ligger ungefär 1 km från där jag jobbar idag. Tyvärr kunde jag inte få börja här i Viertel (vilket hade varit super, då hade jag inte behövt använda bilen alls) men det var jag ju förberedd på. Glömde en sak igår med, efter 6 månader (alltså efter provtjänstgöringen) betalar de dessutom 51 Euro varje månad till en pensionsförsäkring. Det innebär att jag kan minska min egen med 50 Euro, så man kan ju säga jag får 50 Euro extra per månad i "lön".

Han kunde dock inte adressen till områdeskontoret så jag har fått världens lustigaste vägbeskrivning, jag tror det är bäst jag tar och åkerförbi innan måndag så jag slipper virra runt där på måndag. Den lyder så här:

Åk förbi Hus Oland (det vet jag vad det är för där har jag varit på utbildning)
fortsätt tills vägen tar slut. Där ligger en Sparkasse. Där går en gångväg upp till bussarna, där ligger kontoret.

Verkar ju lätt att hitta men som sagt, jag kollar hellre upp det innan...


Inga kommentarer: