torsdag 14 mars 2013

Nu jäklar!

Så då har man startat en liten revolution på jobbet då. Idag sjukanmälde sig två till. Jag hade redan innan uttryck vad jag tycker om situationen som den är nu + hur fel de tänker. Men när det hände så samlade jag helt enkelt ihop alla som var där och frågade om dom tyckte det är okay vad de nu gör. Flera har sitt 11;e, 12:e arbetspass på raken eller gör flera delade pass. Sen när nått blir fel, ja då får vi bara skit. Alla är på gränsen just nu och någon ljusning syns ju inte.

Jag sa att ska det hända nått måste vi som grupp säga stopp. Våra chefer tjatar ju ständigt och jämt om att vi har för lite teamkänsla. Iof tror jag inte det var så de menade vi skulle använda den....hehehehe.

Slutade med att vi ringde ledningen på vårt ställe som idag tyvärr bestod av en inhoppare då ena chefen är på semester och den andra är sjuk. Men som jag se, det kan vi inte ta hänsyn till. Är man ställförträdande så är man. Sen sa vi att nu går det inte längre. Ingen kan göra mer extra pass. Nu hade hon sån tur att imorgon är en regionchef på plats hos oss (för att vikariera för våra två frånvarande chefer) och hon lär få kul imorgon....

Sen har jag suttit länge med Congstar i telefon och försökt lösa min internetproblem. Han skulle prova lite olika saker och ringa tillbaka klockan 20.00. Så nu ska jag dra iväg och träna så jag är hemma i tid.

Har även fått numret av Nuri till hans kompis och Nuri hade pratat med honom och han sa jag skulle ringa själv så skulle vi boka in en träff. Men eftersom jag inte bara jobbat extra idag utan fick också imorse veta jag måste jobba över så hann de stänga kontoret på det nya stället innan jag var hemma och kunde ringa...inte läge ringa från nuvarande jobbet och boka möte liksom....så jag försöker imorgon igen. Nuri visade mig sin lönespec därifrån för februari. Han har fått 51 Euro tex bara för att han använt sin cykel i jobbet. Enligt Nuri är det bästa (vad gäller betalning och så) firman i hela Bremen. Själv kan han tyvärr inte helt gå över dit då han kommer från Bosnien (eller är det Serbien??) och måste ha helt andra papper när det gäller arbetstillstånd och sånt än mig. Så han måste jobba två år på vårt nuvarande ställe innan han kan byta helt.

Inga kommentarer: