lördag 23 maj 2009

15 Juni är jag i Göteborg!

Och ser matchen Spanien - Tyskland U21-EM på Gamla Ullevi.

Boende och biljett är fixat. Nu ska jag bara välja om jag ska åka tåg 6,5 timme för 900 kr eller buss 8,5 timme för 500 kr. Buss tar längre tid men är inga byten.

Ska jag åka tåg måste jag göra två tågbyten varje resa och eftersom både SJ och Tågkompaniet är inblandade så vet man ju att det är en stor risk att lyckas missa en anslutning pga sent tåg (de två väntar nämligen inte in varandras tåg....)

Men det är ju ingen brådska att bestämma sig över det nu. Tyvärr finns inte Falun-Göteborg tågbiljetter att fynda hem på Tradera.

Jag är faktiskt ledig både när semi och final går med MEN har gjort natt innan båda dagarna så isåfall måste jag åka direkt från jobbet till tåget/bussen och åka. Och semi går i Helsingborg/Göteborg och finalen i Malmö. Lite längre ta sig till H-borg och Malmö liksom....och man vet så sent i vilken semi och om Tyskland ska spela. Kanske ska bara sikta in mig på finalen hur som helst. Men det är en senare fråga. En match får jag se i alla fall!!

4 kommentarer:

Malin sa...

Å nice!u blev jag sugen på att oxå dra.

Tasja sa...

Åk! Du din lyx får dessutom köpa biljetten för 21 kr!!! Det fick inte jag......

Alla under 21 betalar 21 kronor för alla biljetter.

Malin sa...

Fan vad billigt! fast jag blir 22 i år. Vem åker du med?

Tasja sa...

Jag åker själv. Ensam fotbollsnör här i världen som jag är....

Har du hunnit fylla. Attan då får du betala 250 kr.