tisdag 12 maj 2009

Mina betyg

Montenegro - helt okej poplåt, bra första låt, får igång tittare och publik
Tjeckien - men hjälp! Men jaja det måste ju alltid vara minst en pajas med......återgår snabbt till fotbollsmatchen istället :D
Belgien - nästa pajas men denna låt var i alla fall inte lika hemsk. Men åter fotbollen, den är inte bra nog för att konkurera ut den....
Vitryssland - Hyfsad refräng men trista verser och artisten ska tydligen vara en pest att ha att göra med, en riktig Diva. Nja så bra var han inte , låt 1 var mycket bättre och dessutom hur fan såg han ut!!! Hejhej strandraggare liksom.... Men det kanske är hett i Belarus.... ;). Kan gå vidare beror på hur de andra är.
Sverige - partisk är jag ju men lätt bäst så här långt. Sticker ut och röst har hon ju!!! Jag ryser av låten och det är inte av obehag!!
Armenien - bra inledning, lite folklore jag gillar sånt men sen sjönk den.

Åhhhh vilket mål Bastian skänkte bort och gav Lukas. Det är kärlek det!! (3-0 målet)

Andorra - Bra poplåt, går garanterat vidare. Sångerskan som är danska hade en sommarplåga med denna låt med sin syster i duon Me & My 1995.
Schweiz - jag vet inte men den här skulle vara jättebra?! Näe jättebra var den inte. Men helt okej tycker jag. Lite engelskpop över det hela.
Turkiet - låt i bästa Sertab-anda och helt okej orientalisk pop. En av de bättre so far.
Israel - så fick vi in lite politik också. En israel och en palestinier sjunger i en duo. Sådär låt.

**paus** Kräääk vilka trista programledare.....bort med dom för tusan. Jaja gör jag kan se slutet på matchen ostörd. Den slutade 3-0 och det var då inte René Adlers fel. Utan honom hade det stått 6- eller 7-0.

Bulgarien - nästa operalåt men den här är då mycket sämre än vår! De har inte röst för detta alls.
Island - Fin ballad och bra pipa på tjejen.
Makedonien - En härlig rivig rocklåt. Dessutom på orginalspråket, extra poäng för sånt!
Rumänien - Okej inte mer.
Finland - Den här är bra. Den går nog vidare hoppas jag.
Portugal - Åter ett land som sjunger på sitt språk och en trallvänlig låt som tar sig efter ett tag.
Malta - Ingen låt jag minns. Skrikig ballad bara.
Bosnien-Herzegovina - Okej ballad. På orginalspråk. Refrängen är jättebra men låten tappar för mycket i verserna tyvärr.

Dessa 10 hoppas jag går vidare:

Sverige
Bosnien-Herzegovina
Island
Makedonien
Montenegro
Andorra
Turkiet
Vitryssland
Portugal
Finland

Inga kommentarer: