onsdag 20 maj 2009

Ibland ser man inte skogen för alla träd

Finns det ett ordspråk som heter och så kände jag mig idag. Varit på min kostkurs som ju leds av min tränare på gymmet. Beklagade mig för henne att jag inte kan träna pga hostan. Berättade för henne att jag tänkt på att gå ut och gå men att jag samtidigt vet hur jag är, att ska jag gå en runda så kommer jag gå fortare och fortare för att jag tycker det är tråkigt och vill bli klar fort.

Då sa hon, men kom hit till gymmet och gå på löpbandet. Sätt det på 45 min och en lugn fart. Så smart!!! För då är det ju ingen idé att jag går fortare eftersom jag ju inte blir klar tidigare hur som helst. Och sätter jag på en lugn fart så slipper jag bli anfådd och få hosta. Förhoppningsvis ska jag kunna hålla fingrarna borta ifrån att öka farten.....

Så imorgon kör jag igång!

För idag har jag först städat ordentligt och nu har jag några timmar framför mig vid TV:n. Eurosport 2 sänder nämligen semifinalerna i repris mellan Werder och Hamburg nu på eftermiddagen och sen senare ikväll på TV8 går FINALEN!!!! Mellan Shakhtar - Werder. Så idag är det UEFA-cup dag för hela slanten. Så kul att det sänds på TV så jag slipper sitta och titta på en miniruta på datorn.

Och det är hur kul som helst att lyssna på de engelska kommentatorerna. De har liiiiite svårt uttala de tyska namnen rätt.....;)

Inga kommentarer: