lördag 16 maj 2009

Krääääääk

Idag har det visst kanske (ja här får man inga raka besked inte) att vårt jobb flyttas till Borlänge. Dags söka nytt jobb alltså. Aldrig jag tänker pendla. Har ju redan fått lönesänkning med det nya LYSANDE avtalet vårt fiiiiina fack förhandlade fram åt oss. Sänkt ob, sänkt tidskompensation för att vi jobbar skift och nu ska jag dessutom betala bensin och slitage på bilen. Tror inte det va!!

Så säger upp mig direkt gör jag ju inte, men så fort jag fått annat jobb. Skitkul tid att söka jobb i verkligen. Fast iof har jag ju ett jobb. Det har bara flyttat på sig en massa mil. Så jag får väl ha det så länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är som vanligt hör jag. Man får aldrig några raka besked. Det kanske blir en flytt till Uppsala??? Vi söker nu operatörer och det är meriterande att vara certifierad. Man söker bara internt men det går nog att fixa. En som kan allt och har jobbat hos oss tidigare. Bara in och jobba från dag ett. Ring och prata med pålle på måndag.