onsdag 27 maj 2009

Investera i sig själv

Det ska jag göra. Har bokat 3 timmar med en personlig tränare á 575 kr. Lustigt för utan att blinka slängde jag förut upp den summan regelbundet på mina hästar. Men när jag ska lägga det på mig själv föregås det av en massa tänkande. Men nu har jag bestämt mig. Ska jag träna, ska jag i alla fall göra det på bästa sätt!

Så 1 timme per gång vid 3 tillfällen (till att börja med, sen kommer vi ju ha uppföljningsträffar ibland) kommer hon gå igenom en massa. Först kolla min kropp, vad har jag för styrkor/svagheter, bålstabilitet osv. Hur tränar jag för att det ska bli optimalt för min kropp? Hur ska jag äta innan och efter osv. Sen får jag ett schema på träningspass, mattider och vilodagar. Tror det blir bra. Första passet är på tisdag nästa vecka.

Var ju BIA-mätning idag och trots sjukdom, glassätande (rätt mycket då jag inte fick i mig mat då) samt vila från träning i 4 veckor, hade jag i kilo gått upp 0,7 men tappat i rent fett 0,6. Så det visar ju att den träning jag hållt på med har brytit ner min kropp, inte byggt upp den och nej jag kommer inte se ut som en bodybuilder, bara vältränad. För när jag i viloläge och med onyttiga matvanor tappar fett och lägger på min muskler ja då är det något fel på träningen. Något min PT (haha lyxigt kunna säga man har en PT) bekräftade.

Men det har ändå varit bra, min träning, på så sätt att jag har kommit igång, kommit på att jag vill träna och tycker det är kul. Nu ska jag bara göra det på bästa sätt också.

Inga kommentarer: