söndag 2 januari 2011

En svensk till Werder Bremen?

Enligt både svenska och tyska tidningar är en svensk forward klar för Werder Bremen. Jag som har noll koll på de flesta svenska spelare (de jag kan något om, är det som Mareike berättat typ!) vet inte vem Denni Avdic är men han ska tydligen vara en av de bästa unga spelarna i Sverige. Tydligen ska han anlända till Bremen idag, genomgå en läkarundersökning och om den går bra flyger han med laget på träningsläger till Turkiet imorgon.

Själv ska jag ut i solen en stund. Tror den friska luften igår gjorde susen, min förkylning är så gott som borta! Idag är det dessutom en vanlig söndag så jag tror jag tar bussen in till Schnoor. Där är ju butikerna öppna och jag kan strosa runt och titta lite. Men vis av hur det brukar vara, efter snor och nysningar kommer hostan, så jag har jag premedicinerat med lite hostmedicin. Och den tål jag ju väldigt dåligt. Men eftersom jag pga det bara vågar ta den när jag är ledig eller precis när jag kommer hem, så har jag börjat redan nu (liiiite hostar jag också men yttepytte lite). Men som sagt, jag blir trött, mår illa och känns som huvudet är inlindat i bomull. Så frisk luft blir nog bra! Fördelen är: man sover jäkligt bra! Bra plus när man måste gå upp 05.10 på morgonen. Att man somnar tidigt och sover djupt.

Inga kommentarer: