torsdag 6 januari 2011

Praktvurpa!

Ja, alltså jag hoppas idag var första och sista dagen det regnar och fryser på när det kommer ner. För det var snorhalt! Jag hoppade upp på cykeln, åkte över vägen till cykelbanan på andra sidan och wups så låg jag där. Fick gå långa sträckor och det var knappt det gick ens. Som tur är, är inte så många bilar ute vid den tiden så, så ofta det gick cyklade jag på bilvägen, där gick det utan problem (förmodligen saltat). Jag var dessutom inte den enda. Mötte många som gick med sin cykel och jag har en kollega som också cyklar till jobbet och hon hade också gjort som mig, hoppat upp på cykeln och vurpat. Det syntes inte alls att det var halt.

Gjorde ju också att jag kom 15 min för sent. Men som sagt, jag var inte den enda som hade problem ta mig till jobbet i tid idag och jag jobbade igen det under dagen, då jag inte hann ha någon rast. Vi har nya "listor" från denna veckan och provar fortfarande runt lite för att få det funka som bäst. Vi är alltså nu alltid 3 + 2 på dagpasset vilket är super!. Men hur vi ska fördela de boende laborerar vi runt med och idag var det lite halvkaos = ingen rast.

När jag åkte hem var det varmt nog så det var bara blött i alla fall. Och gjorde mig inte illa heller så värst som tur är. Slog i vänster knä, har sträckt mig lite i höger ljumske och har ont i två fingrar på höger hand och är lite stel här och där, men inget värre än att jag kunde jobba fullt ut och jag kan bota det med lite liniment. Är ju ledig imorgon också och kan ta det lite lugnt.

Imorgon ska jag dessutom knalla iväg till Plasmacentret och göra läkarundersökningen där så jag kan från fredag nästa vecka börja lämna plasma. Sen måste jag köpa ett nytt cykellyse, det försvann i vurpan (det bakre) och se om de har värmeplåster fortfarande i Euroshoppen samt hämta ut ett paket (min 13:e matchtröja ;) ). Sen hoppas jag tyskaböckerna kommer med posten också!

2 kommentarer:

Vicky M sa...

vad är värmeplåster?

min paps vurpa utanför affären idag. i full söndagsmundering, d.v.s. kavaj, kostymbyxor och lång ullkappa..haha... ja inte så kul, och jag såg det inte, men ja snorhalt överallt.

Tasja sa...

Det är plåster som avger värme (oftast i 12 timmar). Är muskelavslappnande och smärtlindrande. Ungefär som liniment men håller betydligt längre. I Sverige kostar dom 50 kr/st, här ca 10 kr/st (just nu 8,50 med den låga Eurokursen) så även om det kostar ca 100 spänn att skicka dom till Sverige så lönar det sig massor! Det är min mamma som använder dom på sin onda rygg.