måndag 10 januari 2011

Naja....

Jag hade luft i däcket imorse och kunde cykla hela vägen till jobbet. Men när jag skulle hem var det platt. Pumpade i luft och kunde cykla 500 m. Pumpade igen och kunde cykla 3 km, pumpade igen och kom 1km. Eftersom jag åker förbi en cykelverkstad på vägen hem, stannade jag där och beskrev mitt problem. Imorgon klockan 12.00 är cykeln klar. Tur nog är jag ledig imorgon. Skönt få den fixad av proffs. Förmodligen har jag kört in någon i däcket som nu tagit hål på nya slangen. Eftersom det dröjde så länge. Och jag ibland kunde cykla långt idag och ibland kort.

Sen har min snälla bank gett mig den saknade PIN-koden (som jag inte fattade jag måste själv knappa in) så nu är min mobil välfylld med pengar.

Nu hoppas jag SKY har en superlösning på mitt parabolproblem också, sen är allt nästan okej igen. De har dock inte hört av sig än. Och ringer gör jag inte, på en dyr hotline från mobil. Men de har som regel att svara inom 2 arbetsdagar så de har till imorgon kväll på sig.

Mareike kom hem igår och vi var på Crossini på kvällen och åt en god sallad. Vi är helt överrens om hur vi ska beställa biljetter framöver, vilket ju är bra. Hon är lika less på biljettkrånglet som mig....

Edit 17:15: Fasen vad snabba de var på cykelverkstaden. De ringde precis. Cykeln är klar, jag kan hämta den idag om jag vill. De har öppet till 19.00. Fast jag väntar till imorgon. Behöver den ju inte just nu precis och har duschat och ingen lust att gå iväg.

Inga kommentarer: