söndag 16 januari 2011

Jag blir vansinnig!

Man glömmer ju bort hur jävla irriterande det är, för det har varit 3 veckors paus. Och i fredags sändes matchen på TV, och igår hade jag tur och hittade en fungerade stream till Hamburgsmatchen. Men idag, till den matchen jag verkligen vill se. Går inte! Den bästa jag hittat, den visar i 8 s, tuggar i 8 s, visar i 8 s och tuggar i 8 s och så där håller den på. Ni kan ju gissa hur kul det är att titta på.....

Imorgon ringer jag på hos Hausmeistern (fast jag tror inte han vågar lova att jag får sätta nått på taket) så jag lär få skriva ett brev till hyresvärden. Får jag nej, blir det flytt. Även om det totalt kommer kosta mig ca 10 000 kr. Normal hyra för en 1-2 rummre här är kallhyra på 2500-3000 kr. Provisionen är alltid 2 kallhyror + 19% skatt. Visst jag kan ha en jävla tur och hitta en lgh rent privat men 95% av alla lgh här i Bremen går via mäklare. Och även om man hittar den perfekta ska man bli utvald när man hyr direkt. Det slipper man när man går via mäklare.

3 kommentarer:

Vicky M sa...

vilka softa hyror :) vill också!

Tasja sa...

Naja kallhyran...sen kommer alla nebenkosten..men Bremen är billigt om man jämför med andra tyska städer!

Tasja sa...

Ja, flytta hit så sätter vi lite sprätt på stället! *Asg*