fredag 28 januari 2011

Mätt och belåten

Till slut blev det fullkornscous-cous, majs, blomkål, broccoli, bacon och bambuskott. Allt blandat och så lite soja på det. Nu har jag mat i ett par dagar.

Fick tag på järndroppar på Apoteket. Man ska första veckan ta 35 droppar 4-6 ggr om dagen. Jag hade ju tänkt lämna plasma på måndag också, för då är jag ledig, men nu gör jag så att jag väntar och går på torsdagen eller fredagen istället. Så det hinner "verka" lite. Tydligen var det bäst med tabletter, det gav resultat fortast men då jag inte kan svälja tabletter och hon som jobbade där tyckte inte det var så bra att tugga sönder de, fick det bli droppar istället. Jag jobbar ju bara till halv två om dagarna i februari, så jag hinner ju. Är bara bättre vara där på förmiddagen för då är väntetiden inte så lång.

Men har lånat en bok av Mareike, om en tysk som utvandrar till Sverige, så jag har ju att läsa om jag måste vänta länge. Alltså tvärtom mot vad jag gjort. Ska bli kul läsa hur han upplevde det. Har nyss kommit hem därifrån, har spelat Nintendo. Jag kom sist! Men jag har ju inte övat så mycket som de där två, får jag bara öva lite ska de få se på tusan!

Om 20 minuter börjar matchen Leverkusen - Hannover. Tvåan mot trean i ligan. Och samtidigt visas The Rock. Ska ha den på i bakgrunden, måste bara uppleva Sean Connery, Ed Harris och Nicolas Cage prata tyska. Få se hur de lyckats förstöra det hela! ;)

Inga kommentarer: