lördag 1 december 2012

Blev ingen lugn dag på jobbet

Igår lyckades jag hålla min plan och kom i säng i vettig tid. Vilket gjorde att jag var riktigt pigg när klockan ringde 05.00. Eller pigg och pigg, men inte tröttare än vad jag var dagen innan när jag sov till 08.00. Allt är ju relativt! Dessutom klev jag ur sängen 15 min innan klockan ringde sista gången (har den alltid på tre ringtider, 5, 5.15 och 5.30. Så i ett anfall av hurtighet och pengasparande tog jag dessutom cykeln till jobbet. Vi har ju fortfarande runt 5 grader varmt.

Önskade mig en lugn dag på jobbet men det sket sig redan 7.05 när vi hittade en boende avliden. Totalt plötsligt. Annars har man ju lite på känn vem ska kan vara nästa kandidat, eller man har någon som verkligen ligger för döden. Men denna man var helt som vanligt igår och idag bara *poff* borta. Dum tidpunkt då dels har vi då som mest att göra och just idag var det dessutom julbasar på vårt boende från klockan 11.00. Men vi fixade det. På 25 minuter hade vi fixat rummet, tvättat kroppen och klätt på honom samt gjort stämningsfullt i rummet. Så snabbt har jag aldrig fixat klart någon. Men så var vi tre också. Vi hämtade ner Jana från övre våningen och sa vi behövde hjälp.

Armen känns sisådär, har haft ett värmeplåster + linda på när jag jobbade och tagit hjälp när jag hade boende som har svårt för att stå själva så det gick rätt okay. Men visst värker det lite i den, det gör det.

Nu ska jag bege mig till gymmet. Jag för visserligen inte än träna armen mer än med min övning, men ben, mage och rygg samt kondition låter sig ju tränas utan problem!

Ikväll blir det Bundesliga och matchen Bayern - Dortmund på TV:n. Werder spelar ju först imorgon.

Inga kommentarer: