fredag 14 december 2012

Passbyte och fotat lyckat kort utan att veta det! :)

Alina ville byta pass med mig och jobba min söndag förmiddag så jobbar jag hennes måndag. Passade mig super. För imorgon kommer Anni från Köln, Mareike kommer ikväll från Hannover och så är det Schlag den Raab på TV:n (ett tävlingsprogram som sänds ett par gånger per år men håller på halva natten). Det är alltid så trist när jag måste jobba dagen efter och måste gå senast 23.00, då har programmet knappt börjat. Men nu jobbar jag imorgon och kan sen stanna efter maten och se programmet med alla andra! Perfekt!

På söndag går vi sen gemensamt på kvällen till säsongens sista match. Förhoppningsvis vinner de.

För övrigt var jag och Benni och kollade på träningen, men mest för att han skulle få ett foto med Memo till sin Wall of Shame. Istället för Wall of Fame har Benni en vägg med foton på honom med spelare som kom med höga förväntningar till Werder, kostade ibland otroliga summor men som det sen aldrig blev nått av. Och nu tyckte han att Memo passade in där. Han är en av de kandidater som kan försvinna i nästa transferfönster som öppnar i vinterpausen.

Kortet blev dessutom helt oarrangerat rätt coolt. Halva är vit och halva är svart. De står framför en lyktstolpe som man knappt ser och de står precis så att i mitten mellan dom går gränsen. Bakom Memo är det  en liten lutning uppåt där snön ligger på marken vilket gör det också ser ut som träden har mycket snö på sig. Bakom Benni har träden ingen snö alls på grenarna och marken är platt så snön på marken ser man inte mer än lite i högra hörnet. Dessutom har Memo en vit träningsväst på sig och Benni en svart jacka. Kortet är alltså inte ett dugg bearbetat och jag såg inte i kameran att bakgrunden blev så lyckad!

Inga kommentarer: