onsdag 5 december 2012

Hej hopp!

Det är visst snökaos i Sverige läser jag på Aftonbladet. Vi har *tittar ut* sol, lite frost och runt nollan. Min termometer visar iof 3 grader varmt men den sitter lite skyddat på balkongen så det brukar vara lite kallare.

Igår tillbringade vi hela dagen i Hannover. Först hälsade vi på Mareike på jobbet, hon jobbar (eller praktiserar) som grafisk designer hos Hannover 96. Vi fixade min present som jag fick av dom i deras fanshop och sen gick vi och åt en jättegod lunch i Rådhuset. Efter det jobbade Mareike vidare och jag och Benni gick runt på julmarknaden i stan tills Mareike jobbat klart.

Vi möttes upp på stan innan vi åkte vidare till Havelse för att se matchen TSV Havelse - Werder U23. Tyvärr förlorade Werder med 1-2. Men Havelse fick två straffar tilldömda, i alla fall den ena vet jag inte om den var okay, svårt att se då vi stod på ena kortsidan och det inträffade på den andra. Hur som helst så blev äntligen Flo Nagel inbytt, dock först i 82:a minuten....men men det är ju hur som helst framsteg! Får se om det håller i sig, nästa match är redan på fredag hemma mot Hamburgs U23.

Vi var hemma först vid midnatt så imorse tog jag lite sovmorgon.

Idag har jag inte så mycket bokat, ska till sjukgymnasten och förbi Werders fanshop och så tror jag, jag tar en vända på vår julmarknad också om jag inte fryser för mycket innan. Träningen låter jag vara idag, är nog bäst så och så försöker vi imorgon igen om jag känner mig okej.

Inga kommentarer: