tisdag 11 december 2012

Drygt....

Man upplever inte Bremen som en stor stad, fast det bor 600 000 människor här. För själva centrum och den delen jag rör mig mest i är rätt begränsad. Men som nu, jag måste hämta upp ett paket på UPS paketcentrum (för de delar alltid ut på tider jag är på jobbet och försöker bara 3 ggr sen skickar de tillbaka paketet....), det ligger i ena ändan och sen lämna tillbaka två saker som jag köpte igår på Waterfront (märkte först igår när jag provade att idén är bra, utförandet sämre). Det är i helt andra ändan så klart. Totalt är det 3,5 mil och kommer ta mig - om det inte är köer - 45 min bara att köra.

Få se om jag bara hämtar paketet idag och lämnar tillbaka mina musikkuddar på torsdag. Då jobbar jag bara till 11.00 nämligen. Musikkudden är en bra idée, en kudde med inbyggd högtalare som man kan ansluta sin mp3 spelare till tex. Synd bara att det var så kass högtalare så man knappt hör nått.....suck. Bara att lämna tillbaka alltså. Jag lyssnar ofta på musik innan jag somnar och det vore skönt att slippa ha öronplopparna i öronen och istället höra musik från kudden. Men som sagt, idéen var bättre än utförandet. I alla fall på denna modellen som jag köpte.

Inga kommentarer: