lördag 29 december 2012

Nu är jag mer förbannad än jag redan varit dessa dagar....

för idag fick jag reda på vad en Fackkraft hos oss tjänar (hon är dessutom ganska ny som fackkraft, alltså fått sitt EU-intyg för bara ett par månader sedan). Har försökt förut men tydligen är det lite av en statshemlighet i Tyskland vad man har i lön. Men idag jobbade jag med Alina och Alina är från Rumänien och har inte sådana problem med att tala om sånt. Hon och jag kommer dessutom väldigt bra överrens så jag frågade henne.

Varje månad som Falu Kommun tjafsar om vem som ska skriva intyget och hur det ska se ut förlorar jag 620 Euro! Det är fan jävligt mycket! Skitmycket. Jag är så arg så jag kokar. Vi är nu uppe i 3 månader och jag ser ju ingen direkt ljusning för att det ska plötsligt vara färdigt för januari heller, då är vi uppe i fyra. 4 x 620 = 2480 Euro. Det är nästan 25 000 kr. Minus skatt skulle det ge ungefär 20 000 kr. Det är pengar som jag tex hade kunnat gå till tandläkaren för. Vilket är jävligt nödvändigt helst i förrgår typ.

Om jag bara visste hur jag ska få fart på Falu Kommun. Jag lutar åt att be om en vecka tjänstledigt (lär jag ju tjäna in jävligt fort) och helt enkelt sätta mig utanför vederbörandes kontorsrum eller i receptionen och vägra gå därifrån innan jag har papperet i min hand.

Jag gör ju jobbet redan nu liksom. Men får inte betalt för det för jag får inte officiellt göra det.

1 kommentar:

Vicky M sa...

hade jag varit dig hade jag tagit kontakt med en advokat. min moster hade samma problem med något intyg. tog advokaten 10 dagar. kostade henne 1500kr, men då får du det du ska ha fort :)