måndag 3 december 2012

Sjuk

Hur jäkla typiskt är inte det då? Vi ska ju liksom till Hannover imorgon. Nu hoppas jag det är en vanlig liten 24 timmars lättare magsjuka. Då ska jag nog fixa en liten tripp imorgon. Dessutom går det fasen troll i det här med träning också. Så fort jag kommer igång med ett par pass och börjar känna, yes. Ja då blir jag sjuk. Fast det var ju nytt att jag inte är förkyld denna gången....

Vaknade och mådde illa men det händer ju ibland. Var dessutom ganska lindrigt. Men frukost var inte att tänka på. Men då ska man veta att klockan 5 är jag inte direkt hungrig när jag är helt frisk heller. Brukar bli en liten joghurt max och sen en andra frukost på jobbet vid halv elva-elva. Dessutom har vi på jobbet droppar mot illamående så jag tog de och då brukar det gå över. Men inte idag. Blev istället långsamt mer och mer illamående och till och ifrån också med svindelkänslor när jag reste mig för fort eller ansträngde mig ordentligt. Lyckades peta i mig en halv fralla i alla fall vid 10-tiden.

Höll ut, för jag kunde inte gå hem då en av husläkarna (naturligtvis den med mest boende som patienter också) skulle komma på husbesök. Men så fort Nuri kom (jobbar eftermiddag) så drog jag hem. Har fortfarande känslan av att behöva kräkas men det händer inget. Har ätit en halv joghurt och nu lägger jag och mig och sover ett par timmar. Har druckit cola hela dagen också. Kommer en rapport när jag vaknat om hur jag mår då.


Inga kommentarer: