torsdag 13 december 2012

Brillor och en massa julklappar

Idag när jag lämnat plasma gick jag förbi en (av de tre som finns i stan) Euroshop och köpte mig ett par brillor +1. De funkar prima till datorn. Men nu börjar det fasen bli drygt. Mina normala, fast som tur är använder jag i 99,9% av tiden linser, sen +1 till datortittande och +2 för att läsa. Många brillor blir det.......

Nu är jag klar med julklappsinköpen också. Vi får nämligen 5 Euro per boende (alla köper till 3 stycken var) som vi ska hitta en liten julklapp för. En del är superlätta och två av mina var direkt avklarade. Men min tredje boende av lite svårare men jag hittade lite kul saker på Euroshopen till henne. Nu ska jag bara slå in alla paket. En får hårband, hårspännen och diadem. En annan får tre olika avslappningsteér och till min svåra fick det bli div prydnadssaker då hon gärna sitter inne på sitt rum. En rolig bläckfisk, en "gubbe" som det växer gräs på som hår och en sån där huvudmassagegrej samt en minivärmekudde.

Sen hade jag ett specialuppdrag att köpa nått till vår nya katt. Vi har blivit med huskatt på vårt boende. En fin kattfröken dök upp en dag och vi trodde hon tillhörde grannarna (som har sju katter eller nått sånt) men det gjorde hon inte och hon ville så gärna in så chefen sa, vi adopterar henne. Hon får lite kattgodis och en fleecefilt. Me love 1 Euroshopen! :) Namn har hon inget än, vi ska ha en namntävling. Hon har bara bott inne hos oss i två dagar än. Än så länge ligger hon mest inne på lagret i källaren på de madrasser vi inte använder och myser. Är inte rädd utan helt tam men har inte vågat sig upp på avdelningarna än.

Inga kommentarer: