torsdag 6 december 2012

Nikolaus

Idag är det Nikolausdagen här. Det är ju en dag vi inte firar i Sverige, vi har ju Lucia istället som de inte firar här. På Nikolausdagen skänker man sig (om man nu firar den) varandra en lite present, ungefär som en liten för julafton. Är en rätt "viktig" högtid här. Ungefär som vår Lucia som sagt, men vi firar ju utan presenter då.

Jag var aldrig på Julmarknaden igår, hade nog med ärenden i affärer. Kanske åker jag in på stan ikväll, Julmarknaden gör sig ju bäst i mörker. Få se, måste hur som helst in imorgon och lämna plasma men sen är det fotboll och jag vet inte om jag har lust stressa in ett besök där emellan. Få se. Vore även skönt med en kväll i soffan idag, har ju haft nått att göra varje dag nästan.

Och jag började kolla på Hollywoodfruar igår på TV3Play och fastnade och kom lite för sent i säng. Så är lite pömsig också. Som sagt, får se vad jag får lust till.

Inga kommentarer: