fredag 20 november 2015

Ätit gott

Gjorde stuvad vitkål idag. Gud så gott! Till det åt jag en köttfärsröra. Det betyder jag steker köttfärs och slänger i vad jag har hemma. Idag blev det röd lök, champinjoner, majs, bambuskott och mungoböngroddar.

Jag är alledeles för dålig på att äta varierat och det finns ju så mycket gott enkelt att göra. Måste nog skriva mig en lista på olika förslag så jag inte alltid fastnar i pastaträsket. Får bli helgens mål att göra :)

Idag har vi fint väder, inget regn, ingen blåst och sol. Var längesen. Och när man då har sista passet innan ledig helg tar det inte emot alls. Dessutom har jag nästa vecka inga dubbelpass (hur det blir i helgen vet jag dock inte). De frågade för ett tag sedan om jag kunde även den veckan jobba sen kväll då Karin, som jag delar de sena kvällarna med, vi har en vecka var, har semester. Ja, sa jag och tänkte såklart jag för det skulle få lov att ha mina förmiddagspatienter. Men snällt nog har de bara gett mig kväll. Skönt!

Ikväll är det Bundesliga igen efter uppehållet (om de inte ställer in i sista stund idag igen). Hamburg ska möta Dortmund. Blir spännande att se om det hela går lugnt till eller hur det blir. Kan inte se hela matchen pga jobbet  men halva första halvlek och sista halvan av andra.

Inga kommentarer: