lördag 14 november 2015

Det var ju en fredag den 13:e det

Jag hade tänkt lägga mig tidigt och vakna utvilad. Istället satt jag halva natten framför TV:n och sov bara drygt 3 timmar.

Jag såg ju fotbollen live och hörde smällarna men då det ofta smäller av smällare på matcher så trodde man ju det var det, även om det small högre än normalt och även om tyskarnas spelhotell tidigare på dagen varit bombhotat och de fick utrymma det i 3 timmar. Men under andra halvlek kom då mer och mer fakta över vad som hänt. Efter matchen fortsatte sen tysk tv med att sända från Paris. Spelarna fick övernatta i stadion och flög imorse tillbaka. Men inte till Hannover där de (eventuellt) ska spela match på tisdag mot Holland. Istället flögs de till Frankfurt och har fått en ledig helg hemma. Man har ännu inte bestämmt om matchen på tisdag kommer att spelas eller ej. För Tyskland är det ju bara en vänskapsmatch och inget måste att spela egentligen. Då man genom två försök att spränga inne i stadion (som dock misslyckades, det smällde bara utanför) kom landslagsspelarna lite nära verkligheten igår kväll.

Så efter jobbet imorse, som tur nog var avklarat på 2 timmar så åkte jag hem och däckade i sängen. Vaknade 13.00 igen. Nu har jag ätit och tänker ta det lugnt till pass nr 2.

Vet inte om det är bra eller dåligt att jag bor i ett av Bremens största ghettoområden. De borde ju inte vilja spränga sina egna i alla fall. Ska man ställa till med kaos här är väl Weserstadion eller julmarknaden de ställen som är aktuella nu på kort sikt. I Stadion har jag inte varit på månader då jag antingen har jobbat eller fått lov spara pengar. Och julmarknaden känns ju inte som ett måste. Det var ju i mars pådrag här med fullt med kravallutrustade poliser i hela stan pga ett attentathot. Bremen räknas som islamisternas högborg och det ska finnas 360 stycken som man vet om och håller koll på. Frågan är väl hur många som man inte har koll på. Kul va?!

Inga kommentarer: