tisdag 10 november 2015

Tackade nej till Umeå idag

De ringde idag igen, de har ringt några gånger och han som håller i rekryteringen har försökt att jag skulle få "dispens" och börja senare då jag är fullt utbildad. Men nu hade de som bestämmer bestämmt att alla outbildade eller ej ska börja senast 1 mars (själva regionledningscentralen startar upp maj 2016 enligt plan) han ringde till och med en extra gång under vårt samtal och frågade om det gick att rucka på det. Tyvärr finns det ingen chans att jag kan vara där redan då. Så jag fick lov att tacka nej.

Men han som ringt hela tiden sa att de behåller min ansökan och om någon hoppar av eller inte blir godkänd så hör han av sig direkt. Så det finns en liten bakdörr. Och med 30 st nya är väl chansen (eller risken) att någon inte passar åtmindstånde liten. Hoppas jag i alla fall. Men med tanke på alla nya jag sett som kommit och en hel del har gått också så får vi väl se. Inte alla som inser hur krävande jobbet kan vara eller de som tror de kan leka poliser brukar tröttna rätt snabbt när de inser att det handlar det inte om.

Sen fick jag idag också ett mail från Uppsala. Han som håller i rekryteringen där är en inspektör från turlaget bredvid mitt så jag känner honom rätt bra. Dessutom har vi jobbat ihop rätt mycket när man jobbat extra. De har redan haft sin ansökningsperiod men de kör igång först november 2016 och han är rätt säker på att det kommer få lov att bli en rekryteringsperiod till. Han trodde dessutom inte de skulle vara klara att starta då ens så det kan bli senare.

Och ja, jag sitter ju inte illa till här heller så det är bara att köra vidare. Det finns till och med vissa fördelar med att stanna här. Men även nackdelar och lika med att flytta tillbaka, för- och nackdelar med det med.

Inga kommentarer: